Dat was best wel even leuk. Als je achter je laptop zit en er staat bij een van je kennnissen/vrienden een groen bolletje, dan zitten zij ook achter hun computer en kun je met elkaar chatten.
Neemt niet weg, dat ik het waarschijnlijk niet vaak ga gebruiken. Dan bel ik liever even op of stuur een mail. Hoewel je dan, net als met telefoneren, je wel dire antwoord hebt. Dus wie weet.
Voor de bieb is het alleen handig als je achter de computer zit en je moet iets met een collega bespreken . Als die dan ook net achter de computer zit is het best handig.
Het is een handig medium. Vanochtend was ik aan het mailen en zag het groene bolletje bij een collega. Nu wilde ik haar toch iets vragen en zo ging dat snel!
BeantwoordenVerwijderenVoor collega's onderling zie ik het weer wat minder, maar voor mensen die ver weg zitten? Bij voorbeeld met de klanten chatten, als ze een vraag hebben? Het is een snel medium, direct contact.
BeantwoordenVerwijderenZaterdagmorgen even met Dini gechat en zij vond het leuk.
Voor miljoenen mensen is chatten een dagelijks bezigheid en heeft het eenzelfde functie en belang gekregen als bellen of mailen. Als bibliotheek moet je m.i. alle manieren van communicatie met je klanten aangrijpen. In het buitenland is het doodgewoon dat de bibliotheek ook per chat bereikbaar is, zelfs 24uur per dag. Nou ga ik da niet van de Kopgroep verwachten, maar tijdens openingsuren zou het toch wel mogelijk kunnen zijn? Misschien niet in de frontoffice, maar wel in de backoffice.
BeantwoordenVerwijderen